Samas teatas ta, et Tallink Takso kaubamärgi all sõitvatele juhtidele kehtivad teatud reeglid, et tagada klientidele ühtlaselt hea teenus. „Ühine tellimissüsteem on selle üks osa ja vajadusel saame seda reeglistikku täpsustada,“ selgitas Uusmaa.
Taksojuhid võivad Tallinkist ja Tulikast lahkuda
Villig leidis aga, et juhtide sundolukorda panemine võib nad hoopis nende taksofirmade alt ära viia. Ta selgitas, et Taxify keelustamine võib tekitada suuri probleeme neile 20 000-30 000 inimesele, kes pidevalt Taxify kaudu taksosid tellivad. „Nad saevad sellega oma jalga, kui üritavad hakata neid juhte välja viskama. Enamik juhte pigem otsustab nende firmast lahkuda ja liitub ainult Taxifyga,“ ennustas
Villig ja lisas, et firma peaks keskenduma teenuse parandamisele, mitte üritama juhte konkurentide alt välja tuua.
Taxify juht vaidles vastu ka Uusmaa väitele, nagu Tallinkis oleks vahendamise tasu juhtidele soodsam. Tema sõnul oli Tallinki dispetšeri tellimuse tasu viimastel aastatel 90 senti, kuid selle aasta alguses muutis ettevõte hinnasüsteemi nii, et juht peab maksma 90 senti iga kord, kui taksomeetri käima paneb. See tähendab, et lisaks autorendile ja logomaksule peab juht maksma ka 90 senti igalt kliendilt, kelle tänavalt või Taxifyst leiab. Villigi hinnangul tehti see muutus just Taxify väljatõrjumiseks.
„Paljud juhid on selle hinnatõusu tõttu Tallinkist lahkunud või pakuvad kliendile Taxify rakenduse sisese kalkulaatori kasutamist, et ebanormaalsest hinnastamisest pääseda. Taxify tellimuse tasu on 40-90 senti, mis ei ole kindlasti kallim kui Tallinki hinnakiri," ütles Villig. Tema hinnangul ei taha taksojuhid Taxify kasutamisest loobuda, sest saavad sealtkaudu 40-50 protsenti sissetulekust, samuti on Taxify tellimused Villigi sõnul juhtidele odavamad ja neil on vähem kohustusi.
„Ma ei näe, et juht sellest võidaks, kui ta saaks vähem sissetulekut. Teisalt, mida klient võidab, kui ta peab kasutama äppi, mis on ainult ühe-kahe firma kohta, võrreldes sellega, et tal on ligipääs kogu Tallinna taksodele?“ arutles Villig. Ta tõdes, et eks aeg näitab, kuid praegu ta pigem arvab, et klientide-juhtide jaoks pole selline korraldus mõistlik.
Kõigile võrdsed reeglid
Uusmaa märkis, et Taxify rakendus töötab praegu kenasti ja neile ei ole kindlasti midagi ette heita. Samas rõhutas ta, et tellimisrakenduse loomise üks põhjusi oli soov pakkuda konkurentsi märkimisväärse turuosa saavutanud Taxifyle, et tellimiskeskkond ei dikteeriks taksojuhtidele tingimusi, mis tihedas konkurentsis taksoturul on majanduslikult liiga kulukad.